Milyen egy profi weboldal?
Az egyedi arculat, a logikus felépítés és a látogatócsalogató tartalmak tökéletes elegye nem is olyan nehéz, ha az ember tisztában van az összeállítás és finomhangolás furfangos trükkjeivel.
1. A szép külső megfog - Professzionális arculat
Összkép
Amennyiben a logó már készen áll arra, hogy a vállalkozás zászlóshajójaként ne csak díszelegjen a weboldalon, de tökéletesen működjön és valóra váltsa az elképzeléseket, meg kell csinálni számára a tökéletes fészket, hogy a látogatók egy percre mondjanak le a tudatos keresgélésről és csodálják meg a külcsínt.
Design
Fontos, hogy az arculat beleilleszkedjen a konkrét profilba, hiszen ha valaki virágüzletet reklámoz, egy szép sportkocsi összezavarhatja és esetleg arra gondol: félrekattintott. Akkor csinálja jól a weboldal, ha nem csak valóra váltja az elképzeléseket kattintás után, de olyannyira felülmúlja, hogy a látogató már kész is akcióba lépni.
Részletek
Vizuális tekintetben még a nem hozzáértők is egyetértenek abban, hogy könnyű kiszúrni, ha valami nem stimmel. Ha például alakzatokat használ a grafikus, elengedhetetlen, hogy azok jó összhangban segítsék a webfelületre látogatót és gördülékenyen vezessék át tartalomról tartalomra. Ha a szövegdobozok szögletesek, akkor a menüsor pontjait nem érdemes lekerekíteni. Persze indokolt esetekben az ezzel való játszadozás épp jól jöhet ki, ha mondjuk gipszformákat árulva már a különböző szövegdobozok alapján rálelünk a keresett tételre.
A helyzet nem különb a színek és képek esetében, ahol a profik a vizuális összhangra esküsznek.
2. Hasonló érdeklődési kör – A logika menti találkozás
Labirintus helyett sétálóutca
Ha már minden szépen passzol, már csak egyenes utat kell vésni a labirintusba, hogy ne vesszen el a látogató az útvesztő zsákutcáiban.
Megannyi trükk és technika létezik, hogy a célcsoport egy-egy kiszemelt tagját az interakcióig vezesse a weboldal. A ragyogóan felépített menüsor, a tökéletes helyekre feltüntetett információk, a minden oldalon felbukkanó, ismétlődő funkciók mind-mind a vásárlók/ügyfelek és természetesen a vállalkozások segítségére jöttek létre, hogy a végén virágzó interakciók és üzleti kapcsolatok gyanánt jól járjon mindkét fél.
A jól látható helyek a weboldal ékkövei, ahová a legfontosabb információk, vagy funkciógombok kerülnek.
3. A szép belső megtart – Kiváló marketing tartalmak
Tiszta navigáció
A látogatónak nem szabad gondolkodnia azon, „vajon mire gondolt a költő”. A digitális marketing világban nem szabad költői képekhez folyamodnunk, a tiszta, nyílt kommunikációval szerezhető a legtöbb vásárló/ügyfél.
Megszólítás
A kommunikációban a potenciális partnerek kevesebb eséllyel utasítják vissza a felkérést, ha direkt nekik szól a mondanivaló. Az irodalomórák formai szabályait el kell felejteni és szabad beszélgetést kell elérni a tartalmakkal.
SEO
Ha a Google szeret, az emberek is szeretnek. Ha sikerül a megfelelő kulcsszavakkal megtűzdelni a tartalmakat, akkor a weboldal professzionális és máris ezerszer könnyebb rábukkani. A blogírás ezért elengedhetetlen. ezzel nem csak a SEO értékelésünk fejlődik, de a látogatók érzik a gondoskodást és a naprakészséget is.
Relevancia
A lényegi információk megléte elengedhetetlen, hiszen ha valaki nem találja meg hamar, amit keres, akkor gyorsan tovább is áll.
Őszinteség
A hype elkerülése igazi trenddé nőtte ki magát. Az emberek manapság már az őszinteségre és átláthatóságra mondanak igent. Ha a tartalmak nem beszélnek mellé, akkor az X helyett jó helyre megy a kattintás.
Egy mindenkiért – avagy a kezdőoldal sikere
A kezdőlap vagy landing page az, amire a legtöbb időt kell szánni. Ha kellően átlátható, figyelemfelkeltő és még a keresett dolgot is tartalmazza, az nagyban növeli az esélyt az interakcióra.
Vizualitás
A cég történetének elmesélését nagyban elősegítik a vizuális grafikák, képek, videóanyagok. Meg kell mutatni, nem csak leírni, ki kell egészíteni, nem csak megfogalmazni.
Bizalom
Nagy kincs a bizalom, így a Bemutatkozás rész hangsúlyosnak számít. A cég története, történelme nem csak bizalmat kelt az emberekben, de segít nekik közelebb kerülni és magukénak érezni azt, amit a vállalkozás nyújtani szeretne.
Elérhetőség
A social media megjelenések és a kontaktáló felületek egyszerűsége és gyakorisága miatt, a látogatók mernek majd interakciót kezdeményezni, folytatni, így köttetnek a további bizalmi szálak.
„Call to action”
A „Rendeld meg most”, „Kérj ajánlatot” funkciók akkor a leghatásosabbak, ha minden oldalon jól láthatóan megjelennek, így ha elkattint és más iránt is érdeklődik, mindig van lehetőség az azonnali interakcióra.
Jó nyelvtan, kis kockázat
Az elírások, helyesírási hibák azt a látszatot keltik, hogy nem fordítottak elég figyelmet a tartalmakra, így a bizalom elveszik, megkérdőjeleződik. Elvégre, aki nem tudja helyesen leírni, hogy medence, hogy a viharba szerezhetett olyan képesítést, hogy saját vállalkozása legyen?
Bizony, egy jó weboldal nem csak pár csinos elemből és frappáns szövegből áll, a végtermék sokkal összetettebb, mint azt sokan gondolnánk. Hibabelehetőségek tömkelege próbálkozik dolgunk megnehezítésében, azonban a Profit Hungária tagjaként mi pontosan tudjuk, hogy kell ezeket kikerülni, és a fentebb említett pontok segítéségével miként varázsoljuk meg álmai weboldalát!